Mokymasis gamtoje ir mobiliosios programėlės pamokoje

2018-02-27


Anykščių regioninio  parko direkcija į pirmąją šių metų Gamtos pamoką šį kart pakvietė Anykščių rajono pradinių klasių pedagogus. Kartu su Anykščių švietimo pagalbos tarnyba suorganizavome mokytojų kvalifikacijos kėlimo praktinį seminarą: „Mokymasis gamtoje ir mobiliosios programėlės pamokoje“. Seminaro lektoriai: Anykščių regioninio parko vyr. ekologė Rasa Gražienė bei Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Rasytė Gaidienė, nusprendusios pasidalinti mokymų metu Vilniuje įgyta patirtimi. 
Kviesdami mokytojus į seminarą rašėme:  „Anykščių regioninio parko direkcija  skelbia – patikėkit, mokytis gamtoje yra nuostabu! Mes pristatome mokytojams galimybę ir kviečiame atrasti bei  pažinti Lietuvos saugomas teritorijas. Seminaro metu kalbėsime apie rudenį, žiemą, pavasarį ir vasarą vykstančias smagias gamtos ir kultūros paveldo vertybių, biologinės įvairovės  pažinimo pamokas. Čia sužinosite ir apie gamtinių objektų integravimo galimybes ugdymo procese. Pasiūlysime kūrybingai panaudoti išmaniąsias programėles pamokų metu“! Mokytis pareiškė norą 15 mokytojų, kuriuos galbūt sudomino tai, kad seminaras praktinis, su daug judriųjų,  muzikinių žaidimų bei kūrybinių  užduočių. Seminarą pradėjo Anykščių švietimo pagalbos tarnybos metodininkė Daiva Žiogienė, kuri palinkėjo –  „išeiti iš mokyklos klasių  į naujas erdves ir kūrybiškumo  vedant integruotas pamokas bei taikant mobiliąsias programėles pamokoje“. Vėliau, mokytojos išklausė pranešimą apie Anykščių regioniniame parke vedamą gamtos pamokų  ciklą, apie galimybes dalyvauti pėsčiųjų, dviračių, valčių žygiuose, stovyklose, talkose, įvairiuose renginiuose bei savanorystės galimybes. Biologijos mokytoja Rasytė Gaidienė paaiškino, kaip galima šalia mūsų nuolat „vykstančius“ fenologinius reiškinius su mokiniais ne tik stebėti, juos fiksuoti bet ir integruoti į ugdymo procesą atliekant praktines užduotis. Mokėmės ir išbandėme įvairius mokinių paskirstymo į grupes būdus, aptarėme įvairias galimas edukacines priemones bei žaidimus, atlikome „Proto mankštą“,  pristatėme žaidimus „Ritmas ir judesys“ ir „Super protas“. Vėliau, mokytojų laukė kūrybinės užduotys, kurių metu jos savarankiškai turėjo sukurti ir pristatyti 3 edukacijas arba  3 gamtos pamokas. Mokytojų išradingumas ir kūrybiškumas nustebino: mes visi buvome pakviesti kelti inkilų sugrįžtantiems sparnuočiams, keliavome į 2-jų dienų pažintinį žygį aplink Rubikių ežerą, susipažinome kvarciniu smėliu ir kt. Nors viso seminaro metu buvo daug kalbama apie gamtą, apie mokymosi gamtoje galimybes bei būdus, tačiau norėdami „įtikti“ kiekvienam mokiniui sudarant alternatyvias galimybes rinktis, pristatėme ir naujas mobiliąsias programėles bei jų panaudojimą pamokoje. Programėlių pagalba galime išradingai ir šiuolaikiškai mokyti vaikus  ir „pabūti“ entomologais, herpetologais, paleontologais....,  išbandėme ir dar 3 programėles – „Anatomy 4D“, Bitutė arba „Bee Bot“, „Scottie Go“.  Šios programėlės skirtos ir patiems mažiausiems, kur mokytojo išradingumo dėka spalvingas, lengvai valdomas ir draugiškas mažasis robotukas virsta puikia priemone mokytis skaičiavimo, programavimo, iššifravimo bei problemų sprendimo. Ir inovacinis žaidimas vyresniesiems, kur  sujungiant išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį su tikra dėlione padedama susipažinti su abstrakčiomis reikšmėmis, skatina komandinį darbą. Kruopščiai suprojektuota aplinka supažindina žaidėjus su programavimo pagrindais bei vysto algoritminį mąstymą ir kt.
Tikimės, kad šis praktinis seminaras padės mokytojams atrasti naujas erdves pamokoms, skatins  dirbti kūrybiškai, o mokiniams bus sudarytos alternatyvios ir šiuolaikiškos mokymosi galimybės skatinančios būti gamtoje ir pažinti gamtą!

Anykščių regioninio parko direkcijos vyr. ekologė Rasa Gražienė
Nuotraukos: Anykščių RPD viešojo administravimo specialistė Gintarė Siniakovienė